(F)(O)(R)(U)(M)  (K)(L)(A)(N)(U)   ll/*CoB*\ll (F)(O)(R)(U)(M) (K)(L)(A)(N)(U) ll/*CoB*\ll
WOLFENSTEIN ET Company Of Brothers
(F)(O)(R)(U)(M)  (K)(L)(A)(N)(U)   ll/*CoB*\ll
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Poradnik Medica

 
Odpowiedz do tematu    Forum (F)(O)(R)(U)(M) (K)(L)(A)(N)(U) ll/*CoB*\ll Strona Główna -> Rekrutacja,poradniki gracza i wiele innych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
E-JaYPOLAND




Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:38, 09 Gru 2005    Temat postu: Poradnik Medica

ROZDZIAŁY

1. Taktyka, ustawienie klas i jak ważny jest medyk - Wstęp
2. Ilu medyków dobrać na team ?
3. Technika podnoszenia medykiem
4. Wszystkie czynności starać się wykonywać w ruchu
5. Kogo najpierw podnosić ?
6. Czy najpierw podnosić czy najpierw strzelać grając medykiem
7. Jak chodzić medykiem z innymi ?
8. Co robimy zaraz po podniesieniu pod wrogim obstrzałem
9. Orientacja w terenie
10. Ocena zagrożeń
11. Czy w krytycznej sytuacji najpierw się leczyć i uciekać czy strzelać
12. Pasek medyka powinien non stop pracować
13. Dobijanie wrogich ciał
14. Kill-revive
15. Kiedy nie robi się kill-revive ?
16. Kiedy stosuje się kill-revive
17. Jak stosować kill-revive
18. Medyk na 4 levelu i adrenalina
19. Inne uwagi
20. Command post
21. Zachowanie innych graczy wobec medyków



1. Taktyka, ustawienie klas i jak ważny jest medyk - Wstęp


Medyk jest najważniejszą klasą w Wolfie !!!! Nie inżynier nie field ops nie soldier tylko medyk.

Co prawda czasami udaje się wypełnić jakiś objective grając bez medyków lub z małą ich ilością ale to są wyjątki od reguły - zdarza się to głownie na FFA ale nie grając przeciwko dobremu teamowi.
Wykonanie objective bez inżyniera jest raczej niemożliwe ale ten inżynier rzadko coś zrobi jeśli nie będzie miał supportu medyka.
Natomiast obronę objective można wykonywać skutecznie nawet grając bez żadnych inżynierów.

Z reguły przy grze z dobrym teamem zanim wykradnie mu się objective to trzeba wszystkich zabić.
Bo dobry team tak się ustawia i tak broni że aby dojść do objective to najpierw trzeba przejść linie obrony.
A przy tym będziecie ginąć. I to właśnie medycy pozwolą wam utrzymać się przy życiu.
Nie będziecie musieli pedałować znowu z respawna przez pół mapy co zajmie wam trochę czasu i pozwoli w międzyczasie przeciwnikowi dopakować się i zreorganizować obronę.

Przy dużej ilości dobrych medyków nie straszne są wam nawet miny, szczególnie te rozłożone bez sensu w miejscach gdzie nie broni przeciwnik. Porostu gdy ktoś wejdzie na minę to medyk go podniesie.


Medyk powinien być najliczniejszą klasą w drużynie !

Nawet najlepszy team bez medyków czy z małą ich ilością jest skazany na porażkę ze średnim zespołem ale z dużą ilością medyków.
Bez medyków jesteście skazani na ciągłe wychodzenie z respawna bo co jakiś czas ktoś was zabija - Nie posuwacie się w ogóle do przodu.
W Wolfie nawet najlepsi gracze giną i odnoszą obrażenia. Jeśli ktoś ich nie uleczy to mało zwojują.

Często na warzywnych FFA i obserwując słabe klany widzi się że tam nie ma medyków - Skutek: taki team bardzo rzadko wygrywa.


Można wręcz powiedzieć że:

Brak medyków w drużynie to nie tylko brak znajomości Wolfa i taktyk
ale również przejaw skrajnego debilizmu całej drużyny

Gra bez medyków zamienia się w CS-a z tym wyjątkiem że tutaj macie co jakiś czas respawny.
Mając dobrych medyków za sobą możecie ginąć wiele razy ale zawsze was od razu podniosą, od czasu do czasu zabijecie kogoś i będziecie się posuwać do przodu.
Dzięki temu wykonacie objective i zaoszczędzicie czas.
Bo Wolf to przede wszystkim gra na wykonanie objective i również gra na czas (żeby ten objective jak najszybciej wykonać)




2. Ilu medyków dobrać na team ?


To zależy od sytuacji, od mapy

Generalnie przyjmuje się że:
najbardziej optymalną ilość medyków to połowa wszystkich graczy w drużynie

Czasami 2/3 lub nawet więcej (np. początkowy atak na oasis) czasami mniej - wszystko zależy od przeciwnika sytuacji i mapy.




3. Technika podnoszenia medykiem


Musicie się nauczyć podnosić kolegów w biegu.

Czyli przebiegając po trupie podnosicie go.
Musicie jak najwięcej ograniczyć czas przebywania nad ciałem.
Najlepiej podbiec do kolegi jednym skokiem, podnieść go podbiec do innego potrzebującego.

Przy podnoszeniu musicie uwzględnić to, że wroga seria może was odrzucić i nie traficie strzykawką w ciało.
Kończy się to z reguły śmiercią medyka. Najlepiej podchodzić do ciała z boku w stosunku do linii wrogiego obstrzału - wtedy jest mniejsza szansa że was odrzuci.

Z reguły niewprawni medycy którzy zatrzymują się nad ciałem i próbują kilka razy dźgać strzykawką, bardzo szybko giną.




4. Wszystkie czynności starać się wykonywać w ruchu


Nie ma nic gorszego niż medyk i inni gracze stojący sobie na otwartej przestrzeni i wymieniający się apteczkami, amunicją itp.
To jest zaproszenie do wrogiego pfa lub miotły: Strzel tutaj, łatwe fragi, nikt się nie rusza.
Dlatego wymianę apteczek/amunicji pomiędzy field opsem i medykiem powinna wykonywać się w ruchu. Szczególnie dotyczy do drużyny atakującej, która jak najwięcej powinna przebywać w ruchu.
W obronie większość taktyk polega na kampieniu danych graczy w jednym dobrze wybranym miejscu. Jest do dość skuteczne chociaż takie przebywanie non stop w jednym miejscu pozwala przeciwnikowi określić gdzie jesteście i strzelać nawet na ślepo z pfa, granatu, mortara itp.




5. Kogo najpierw podnosić ?


Tych co są najbliżej. Jeśli wszyscy są tak samo blisko to w pierwszej kolejności podnosicie innych medyków i inżynierów.
W dalszej kolejności resztę klas.

Dlaczego najpierw medyków ? Bo jak zginiecie to podniesiony medyk podniesie was. W ten sposób nawet możecie się wielokrotnie podnosić dopóki przeciwnikowi nie skończy się amunicja, lub będzie miał reload.

Podnosicie czy leczycie w pierwszej kolejności również najlepszych graczy.

Co dla teamu da że rzucicie apteczki jakiemuś cienkiemu bolkowi, skoro on zaraz zginie ? Co najwyżej można na takim delikwencie nabijać xp bo będzie on wymagał częstego podnoszenia.
Lepiej rzucić aptekę graczowi lepszemu niż gorszemu.




6. Czy najpierw podnosić czy najpierw strzelać grając medykiem


Wszystko zależy od sytuacji.

Jednak generalnie jest zasada:
Medyk najpierw podnosi a później strzela

W szczególności medyk najpierw podnosi innych medyków.

Kiedy widzisz mocna uszkodzonego przeciwnika i obok niego twojego kolegę do poniesienia to logiczne że najpierw starasz się wykończyć przeciwnika a później podnosisz.
Kiedy jednak widzisz że leci na ciebie cała zgraja przeciwników a obok ciebie lezą koledzy do podniesienia to całkowicie olewasz strzelanie i starasz się wszystkich podnieść. Jesli nawet zginiesz to poniosłeś kilku kolegów, którzy mogą ponieść ciebie lub wykończyć tych którzy atakowlai ciebie.

Kiedy masz do wyboru podnieść kogoś lub strzelać się z kimś pamiętaj że:
- Podczas podnoszenia sam możesz zginąć
- Jeśli zaczniesz najpierw strzelać, to możesz zabić przeciwnika i spokojnie wrócić do ciała kolegi aby go podnieść ale możesz też samemu zginąć, wtedy zarówno kolega jak i ty czekacie na respawn.



7. Jak chodzić medykiem z innymi ?


Medycy prawie zawsze chodzą z tyłu.

Przodem chodzą inżynierowie, soldierzy i field opsi. Dlaczego ?
Ten kto idzie z przodu jest bardziej narażony na wrogi obstrzał, idzie na pierwszy ogień, szybciej ginie.
Jak zginie field ops to zawsze może podnieść go medyk idący z tyłu.
Jak zginie medyk idący przodem to field ops z tyłu zostaje bez żadnego wsparcia.
Wyjątek od tej sytuacji jest wtedy kiedy wysuwacie się na przód aby rzucać apteczki innym lub kiedy w drużynie jest duża ilość medyków lub medyk ma adrenalinę.


Starajcie się chodzić w grupie.
Róbcie pary typu field ops - medyk inżynier - medyk.

Bądźcie aniołem stróżem takiego inżyniera czy field opsa i starajcie się nie zgubić go na mapie.
Takie pary czy trójki błyskawicznie zdobywają xp o wiele szybciej niż pojedynczy gracze i są bardzo skuteczne.

Jednym zdaniem - Grajcie teamwork !

Ale chodzenie w grupie nie oznacza że macie chodzić każdy metr od siebie. Wtedy jesteście bardzo łatwym celem dla pfa który może skosić jednym strzałem całą drużynę.
Czyli chodzicie w grupie ale jednocześnie
zachowujecie bezpieczne odstępy




8. Co robimy zaraz po podniesieniu pod wrogim obstrzałem


Chowamy się za podniesionego kolegę.

Gracz po podniesieniu ma przez krótką chwilę nieśmiertelność (popularnie mówi się na to że ma tarczę np. również podczas wychodzenia z respawnu).
Tuż po podniesieniu jesteście bezbronni bo macie w ręku strzykawkę.
Zmiana broni na thompsona/mp40 nie trwa długo ,ale wystarczająco długo żeby ktoś was zabił w tym momencie.
Dlatego wykorzystujecie podniesionych kolegów jako naturalną tarczę za którą możecie się schować i wyjąć broń, przeładować lub podleczyć się trochę.




9. Orientacja w terenie


Najważniejszy dla medyka jest kompas. To jest podstawa.

Czytając kompas możecie nie widzieć kolegów ale wiecie z którego kierunku dobiega wołanie o pomoc.

Na kompasie widzicie z którego kierunku dobiega wołanie o pomoc i jak daleko jest kolega potrzebujący.
pomocy - pojawiające się na kompasie znaki krzyża - to znak że w tym kierunku jest ktoś potrzebujący pomocy.

Mam wrażenie że część warzywnych medyków przebiegających kilka metrów koło wołającego o pomoc ma wyłączony kompas, lub nie wie jak go używać i do czego służy.
Rozumiem że może nie widzieć ciała, ale na kompasie jest wielka kropa z krzyżykiem dość szybko przesuwająca się - to znak że ktoś bardzo blisko potrzebuje pomocy.

Oprócz kompasu macie jeszcze mapę tylko jest ona mniej wygodna do użycia.


Jak w każdej grze sieciowej dobrze jest też mieć oczy dookołoa głowy (często się rozglądać).
Nie można mieć klapek na oczy z kątem widzenia 10 stopni.
Dzięki temu nie dacie się zaskoczyć od dupy strony.

Jeśli jeszcze cała drużyna jest dobrze zgrana, umiejętnie używa TS czy RW to wogóle nie da się zaskoczyć.
Wystarczy jeden komunikat i wszyscy wiedzą co się swięci.


10. Ocena zagrożeń

Nie próbujcie na siłę wszystkich uzdrawiać jeśli nawet może skończyć się to waszą śmiercią.

Martwy medyk to zły medyk.

Musicie ocenić czy opłaca wam się ryzykować życie aby ponieść jakieś ciało leżące pod obstrzałem wroga.
Jeśli jesteście pewni backupu swojej drużyny (wiecie że macie za sobą innych medyków) to możecie takie ryzykowne akcje przeprowadzać.
Z drugiej strony podnosząc dostajecie xp i pracujecie na wyższe levele czyli czasami opłaca się zginąć aby kogoś ponieść. Jeśli śmierć medyka na pomóc w wypełnieniu objective to warto.

11. Czy w krytycznej sytuacji najpierw się leczyć i uciekać czy strzelać


Jeśli jesteś na otwartej przestrzeni, masz mało hp i przeciwnik do ciebie strzela to raczej jest marna szansa na ucieczkę z rzucaniem sobie apteczek pod nogi. Staraj się wtedy do końca strzelać.
Jeśli jednak masz się za coś schować w pobliżu to ucieczka jest jak najbardziej wskazana i możliwa. Jednak w duelu na bardzo bliską odległość nawet ucieczka nie ma szansy się powieść.

12. Pasek medyka powinien non stop pracować


Nie ma nic gorszego niż medyk czy field ops ginący z pełnym paskiem energii.

Jego przydatność dla teamu jest wtedy znikoma.

Dlatego powinniście wyrzucać co jakiś czas apteczki, a jednocześnie pilnować aby pasek utrzymywał się na określonym poziomie, żeby tych apteczek nie zabrakło w krytycznej sytuacji.
Wasz pasek energii przecież wciąż się odnawia. Co prawda dość wolno ale się odnawia i jest bez sensu utrzymywanie go wciąż na pełnym poziomie. lepiej żeby pracował.

Wyrzucanie non stop apteczek dotyczy w szczególności drużyny broniącej. Drużyna broniąca częściej kampuje dlatego warto kampiącym czy samemu sobie rzucić pod dupę kilka apteczek.
W krytycznej sytuacji podczas ataku przeciwnika być może nie będzie czasu na wyrzucanie apteczek a wyrzucone wcześniej apteczki mogą wam uratować życie.


13. Dobijanie wrogich ciał


Dobijanie ciał dotyczy wszystkich klas

To jest absolutna podstawa na klanówkach. Jak zabijecie przeciwnika to macie go dobić !

Nie ma nic gorszego jak wrogi medyk który wpadnie i podniesie wszystkich, których przed chwilą zabiliście.
Wasz cały wysiłek pójdzie na marne.
Jeszcze gorzej jak wpadnie 3 czy 4 levelowy medyk i podniesie wszystkich dając im na dzień dobry 135 hp.

Dobijacie nożem (jak jest spokój) lub z smg nawet jeśli mielibyście w ten sposób tracić zbyt dużo amunicji.
Dobijać można granatem - nawet dzięki temu możecie zdobywać dodatkowe fragi na medykach, którzy próbują na siłę kogoś uleczyć

Poza tym dobijanie ciał to również zabieranie xp wrogim medykom. Dzięki temu wrodzy medycy nie mają okazji do uzyskania większej ilośći xp, nie osiągają wyższych leveli i dzięki temu ich team nie staje się jeszcze silniejszy.

Dobijanie ciał to również bardzo łatwy sposób na zabicie medyków w pobliżu. Wydaje się to dziwne co napisałem. Ale z reguły medycy lecą na pałę podnosić innych z wyciągniętą strzykawką.
Jak dobijasz ciało i właśnie dobiega do niego medyk to często zostaje ze strzykawką w ręku bo ciała już nie ma. Suprise - Niespodzianka. Wtedy jest go bardzo łatwo zabić.

W pierwszej kolejności dobija się wrogich medyków.

Dzięki temu nie będą się nawzajem podnosili.
Oczywiście widząc inżyniera przy dziale na oasis dobijacie najpierw jego ale widząc 1 medyka i kilku inżynierów dobijacie najpierw medyka. Bo i tak wszystkich inżynierów raczej nie dacie rady dobić.
W drugiej kolejności wrogich inżynierów i pfy. Następnie resztę.

14. Kill-revive


Czyli popularna technika leczenia kolegów z małą ilością życia (hp) poprzez zabicie ich (tk) i wskrzeszenie.

Oszczędzacie w ten sposób swój pasek energii medyka.

Rachunek ekonomiczny jest prosty
- Aby wyleczyć kolesia z 1 hp do 100 hp używając apteczek potrzebujecie ich aż 5.
- Stosując kill-revive używacie tylko 2 apteczki i 1 strzykawkę.
Rzadko zdarza się że zabraknie komuś strzykawek. Z reguły szybciej się ginie. Natomiast apteczek i paska medyka zawsze jest za mało.

Dawanie complaint za rozsądnie wykonany kill-revive to przejaw skrajnego lamerstwa.


15. Kiedy nie robi się kill-revive ?


- Kiedy zarówno medyk jak i kolega jest pod obstrzałem
- Kiedy inżynier uzbraja/rozbraja dynamit, kiedy inżynier buduje objective
- Kiedy ktoś strzela do przeciwnika
- Kiedy zależy wam na jak najszybszym dojściu w jakieś miejsce mapy. np. field opsowi zależy na szybkim rzuceniu nalotu w jakieś miejsce.

Pod obstrzałem kill-revive często kończy się śmiercią zarówno medyka jak i kolesia który miał być podniesiony
Bez sensu jest robienie kill-revive kolesiowi który właśnie strzela z pfa mając na celowniku kilku przeciwników, nawet jeśli ma 1 hp.
Trzeba uważać z kill-revive przy inżynierach podkładających/rozbrajających dynamit bo czasami może on nie zdążyć go rozbroić. Trzeba orientować się kiedy wybuchnie dynamit (30 sekund od podłożenia - poza tym czym krócej do wybuchu tym pulsowanie światła od dynamitu jest częstsze)


16. Kiedy stosuje się kill-revive.

Kiedy nie goni was czas, kiedy jest względny spokój, nie jesteście pod obstrzałem itp.


17. Jak stosować kill-revive.

Medyk 0,1,2 level

- Robicie kill-revive każdemu kto ma poniżej 40 hp, szczególnie medyk na najniższym levelu.
Chyba że macie dużo apteczek/medyków w drużynie to leczycie normalnie - wtedy szybciej osiągniecie wyższy poziom. Generalnie czym wyższy poziom tym rzadziej staracie się robić kill-revive. Na wyższych poziomach macie więcej apteczek.

Medyk 3 levelowy

- Robicie kill-revive każdemu kto ma poniżej 80 hp. Nawet jak jest mało apteczek i dużo chętnych to możecie robić kill-revive kolesiom poniżej 100 hp.
Podobnie jak w przypadku powyżej - Macie dużo apteczek, mało chętnych do uzdrowienia - leczycie w sposób klasyczny nawet kolesia z 1 hp - szybciej osiągniecie 4 level.

Med 4 lvlowy

- Uzdrawiacie wszystko co się rusza poprzez kill-revive.

Praktycznie cały pasek medyka macie używać na adrenalinę !

Od czasu do czasu możecie rzucić komuś apteczkę ale generalnie uzdrawiacie poprzez kill-revive.
4 levelowy medyk w duelu na adrenalinie jest praktycznie nieśmiertelny w starciu z innym "normalnym" medykiem. Jeśli ma jeszcze 4 level inżyniera (flat jacket), chociaż to raczej abstrakcja w normalnych warunkach to w połączeniu z adrenaliną jest Bogiem.


18. Medyk na 4 levelu i adrenalina


Na typowym stopwatchu jest trudno osiągnąć 4 level first aid ale jest to możliwe. W kampani z reguły nie ma problemu z osiągnięciem 4 levelu medyka.

Na 4 levelu medyk otrzymuje adrenaline. Do jej użycia potrzebny jest pełen pasek energii.
Dzięki adrenalinie otrzymujecie przez 10 sekund tylko połowe obrażen i jeśli sprintujecie to nie ubywa wam paska energi do sprintu. Dlatego trzeba używać adrenaliny rozsądnie

Adrenalinę używam kiedy atakujemy silne pozycje wroga lub kiedy widzimy że przeciwnik zamierza zaatakować nasze pozycje obronne.

Możemy jej używać również kiedy spodziewamy się za pare sekund jakiegoś duela.

19. Inne uwagi


Pamiętajcie jeszcze że nie tylko macie uzdrawiać inzynierów, soldierów i field opsów ale

Macie też obowiązek uzdrawiać innych medyków

Widząc innego medyka z 20 hp też robicie mu kill-revive - zaoszczędzicie wtedy koledze jego własnych apteczek, paska energii. Po co ma je marnować na samego siebie ?


Poza tym musicie podjąć wybór
- czy chcecie żeby drużyna miała jak najwięcej hp (stosując kill-revive)
- czy zależy wam na jak najszybszym dojściu do dużego levela medyka (czyli leczycie apteczkami nawet kolesia z 1 hp)

Pamiętajcie że druga opcja to wcale nie musi być granie wyłącznie na xp i brak egoizmu.
Medyk na 3 czy 4 lvlu jest prawdziwym skarbem dla drużyny a team złożony z kilku 3 czy 4 levelowych medyków, dobrze się podnoszących jest praktycznie nie do przejścia. Czym szybciej medycy osiągną wyższy poziom tym lepiej dla całej drużyny

20. Command post


Wybudowanie command post powoduje szybszy recharge klas, czyli szybsze ładowanie paska. Dzięki temu możecie szybciej wyrzucać kolejne apteczki (większą ilość) i szybciej zdobywać xp.
Dlatego jeśli okazja temu sprzyja reszta temu powinna wybudować jak najszybciej command post lub zniszczyć wrogi.
Oczywiście należy budować/niszczyć command post tylko w takiej sytuacji kiedy oddelegowany do takiego zadania zespół nie spowoduje osłabienia obrony objective czy szybkości ataku na objective.

21. Zachowanie innych graczy wobec medyków


Nigdy nie wciskaj spacji, kiedy widzisz dobrego medyka podbiegającego do ciebie ze strzykawką

Nawet jeśli miałbyś przez to przegapić respawn.
Kiedy medyk cie podniesie zaoszczędzisz w ten sposób drogi i czasu na przebycie z respawnu, wzmocnisz swoja drużynę bo wasi medycy dostają xp i kolejne levele.

Poza tym medyk któy przy wrogim ogniu podbiega do kolegi który naciska w tym momencie spacje, sam często ginie.

Zanim nacisniesz spację pomyśl o reszcie drużyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum (F)(O)(R)(U)(M) (K)(L)(A)(N)(U) ll/*CoB*\ll Strona Główna -> Rekrutacja,poradniki gracza i wiele innych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin